hotel receptionΑσφάλεια & προστασία, έννοιες αναπόσπαστα δεμένες με την αναγκαιότητα της εποχής μας. Η εφαρμογή τους από πολύ απλή έως πολυσύνθετη. Ενας χώρος, που εύλογα θα πρέπει να υπάρχει ασφάλειας είναι και οι ξενοδοχειακές μονάδες, μικρές ή μεγάλες, εποχιακές ή μη, η ανάγκη των πελατών αλλά και των εργαζομένων για προστασία είναι απαραίτητη και κάθε ξενοδοχειακή μονάδα οφείλει να ανταποκρίνεται σε αυτήν την απαίτηση.
Η προστασία ενός ξενοδοχείου χρήζει ιδιαίτερου σχεδιασμού τόσο από πρακτικής πλευράς (υλικοτεχνική υποδομή) όσο και από πλευράς επαφής/επικοινωνίας των υπαλλήλων με τον πελάτη, που προταρχικός σκοπός είναι η διατήρηση του οικείου και φιλικού περιβάλλοντος, που είναι αυτονόητο ότι οφείλουν να διαθέτουν, ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Μια μελέτη ασφαλείας σε ξενοδοχείο οφείλει να ακολουθεί κάποια στάνταρ ασφάλειας, ώστε να εναρμονίζεται με τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας αλλά και με τις προσδοκίες του πελάτη. Ποια είναι αυτά τα στάνταρ?

Η φιλοσοφία της ασφάλειας
Θα πρέπει να γίνει κατανοητή από την διοίκηση έως και το εργατικό προσωπικό η σημασία που έχει η δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος, που θα προσφέρει κατ’αρχής διασφάλιση της δικής τους σωματικής ακεραιότητας καθώς πολλά κρούσματα εγκληματικών ενεργειών έχουν καταγραφεί κατά περιόδους με θύματα υπαλλήλους ξενοδοχειακών μονάδων. Κατά δεύτερον, η υλοποίηση ασφαλούς περιβάλλοντος για τους ίδιους τους πελάτες είναι ένα από τα κριτήρια επιλογής μίας μονάδας.

Για την επίτευξη αυτού του σκοπού θα πρέπει η επιχείρηση να εφαρμόζει συγκεκριμένα πρωτόκολλα διαχείρισης συγκεκριμένων καταστάσεων, και ως εκ τούτου είναι απαραίτητη η συμβολή εξειδικευμένης εταιρείας που θα μπορέσει να ενημερώσει και να συμβουλεύσει για πρακτικές αντιμετώπισης κάθε παρουσιαζόμενης κατάστασης.

Αξιολόγηση κινδύνων
Πριν από κάθε συμβουλευτική ή ενέργεια θα πρέπει να γίνεται διερεύνηση και αξιολόγηση του χώρου και των κινδύνων. Η αξιολόγηση σκόπιμο είναι να πραγματοποιείται από άτομα με γνώσεις και εμπειρία, που έχουν την ικανότητα εντοπισμού τρωτών σημείων και θα αναδείξουν τα προτεινόμενα μέτρα ασφαλείας.

Πρόληψη & Λήψη μέτρων
Τα μέτρα αυτά σε πρώτο στάδιο (υλικοτεχνική υποδομή), περιλαμβάνουν την χρήση των συστημάτων ασφαλείας όπως συναγερμό, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης CCTV, ελεγχόμενη πρόσβαση access Control, ενίσχυση φωτισμού. Επιπροσθέτως, η ένταξη διαδικασιών στην καθημερινή λειτουργία της μονάδας αποσκοπούν στην μείωση πιθανών κινδύνων και αύξηση των μέτρων ασφαλείας, όπως η ύπαρξη μίας νυχτερινής φύλαξης.
Παράλληλα με τα μέτρα υλικοτεχνικής υποδομής απαραίτητη κρίνεται και η ανάπτυξη διαδικασιών, που θα καθορίσουν το πλαίσιο ασφαλείας μέσα στο οποίο κινούνται τόσο οι εργαζόμενοι, όσο και οι πελάτες ή απλοί επισκέπτες. Τέτοιες διαδικασίες είναι:

  • Έλεγχος & εξακρίβωση στοιχείων πελατών ή επισκεπτών
  • Διαχείριση μέσων διαπίστευσης (χρήση καρτών πρόσβασης)
  • Διασφάλιση και χειρισμός αντικειμένων μεγάλης αξίας
  • Επίβλεψη κοινοχρήστων χώρων
  • Έλεγχος συνεργείων
  • Επιτήρηση – Φύλαξη εγκαταστάσεων με συστήματα ασφαλείας περιμετρικά και εσωτερικά

Η φήμη μια ξενοδοχειακής μονάδας στηρίζεται και στην παρεχόμενη ασφάλεια που προσφέρει στους πελάτες της. Σημαντικό ρόλο παίζει η σωστή και διακριτική παροχή ασφάλειας των πελατών και επισκεπτών για την διατήρηση της καλής φήμης. Οποιαδήποτε έκπτωση σε θέματα ασφάλειας, μπορεί να προκαλέσει σημαντικές επιπτώσεις στην επιχείρηση και στην αξιοπιστίας.